به علت نوسات، قیمت را تلفنی چک کنید

لوله پلی اتیلن قطره ای

لوله پلی اتیلن قطره ای

قیمت لوله پلی اتیلن قطره ای

قیمت لوله پلی اتیلن قطره ای بسته به نوع آن متفاوت است. لوله پلی اتیلن قطره ای با کیفیت، یعنی کاهش هزینه ‌های نگهداری و تعویض به سبب مقاومت بالا و افزایش طول عمر خطوط انتقال آب.
توجه کنید که در هنگام خرید از لوله هایی با مهر استاندارد استفاده کنید، این نوع، دارای مواد ضد اشعه فرا بنفش هستند تا در برابر تابش نور آفتاب و پوسیدگی مقاوم باشند.


سایز لوله ها ۴ بار ۶ بار ۱۰ بار  ۱۶ بار  کابلی
لوله 20 میلیمتر **** **** ۵۰,۰۰۰ ریال ۵۸,۰۰۰ ریال ۲۸,۰۰۰ ریال
لوله 25 میلیمتر **** **** ۶۵,۵۰۰ ریال ۸۶,۰۰۰ ریال ۳۸,۵۰۰ریال
لوله 32 میلیمتر **** **** ۸۴,۵۰۰ ریال ۱۲۳,۰۰۰ ریال ۶۰,۰۰۰ ریال
لوله 40 میلیمتر **** ۱۰۴,۰۰۰ ریال ۱۲۸,۰۰۰ ریال ۱۸۸,۰۰۰ ریال ۹۰,۰۰۰ ریال
لوله 50 میلیمتر ۱۳۷,۰۰۰ ریال ۱۸۳,۰۰۰ ریال ۱۹۷,۰۰۰ ریال ۲۹۳,۰۰۰ ریال ۱۲۰,۰۰۰ریال
لوله 63 میلیمتر ۲۱۵,۰۰۰ ریال ۲۵۲,۰۰۰ ریال ۳۱۳,۰۰۰ ریال ۴۶۰,۰۰۰ ریال ۱۷۵,۰۰۰ ریال
لوله 75 میلیمتر ۲۹۳,۰۰۰ ریال ۳۶۰,۰۰۰ ریال ۴۴۴,۰۰۰ ریال ۶۴۶,۰۰۰ ریال ۲۷۰,۰۰۰ ریال
لوله 90 میلیمتر ۴۲۶,۰۰۰ ریال ۶۱۳,۰۰۰ ریال ۶۳۵,۰۰۰ ریال ۹۳۳,۰۰۰ریال ۳۵۰,۰۰۰ ریال
لوله 110 میلیمتر ۷۲۲,۰۰۰ ریال ۷۶۹,۰۰۰ ریال ۹۴۴,۰۰۰ ریال ۱,۳۶۰,۰۰۰ ریال ۵۳۰,۰۰۰ ریال
لوله 125 میلیمتر ۸۱۸,۰۰۰ ریال ۹۹۰,۰۰۰ریال ۱,۲۰۰,۰۰۰ ریال ۱,۷۹۶,۰۰۰ریال ۷۳۰,۰۰۰ ریال
لوله 160 میلیمتر ۱,۰۶۰,۰۰۰ ریال ۱,۳۲۲,۰۰۰ ریال ۱,۹۶۶,۰۰۰ ریال ۲,۷۴۰,۰۰۰ ریال ****
لوله 200 میلیمتر ۱,۶۸۹,۰۰۰ ریال ۲,۰۶۳,۰۰۰ ریال ۳,۱۰۰,۰۰۰ ریال ۴,۶۶۰,۰۰۰ ریال ****
لوله 250 میلیمتر ۲,۶۰۰,۰۰۰ ریال ۳,۶۱۰,۰۰۰ ریال ۷,۸۴۰,۰۰۰ ریال ۷,۳۸۰,۰۰۰ ریال ****
لوله 315 میلیمتر ۴,۱۲۰,۰۰۰ ریال ۷,۲۲۰,۰۰۰ ریال ۷,۸۳۰,۰۰۰ ریال ۱۱,۷۰۰,۰۰۰ریال ****
جدول قیمت لوله پلی اتیلن قطره ای

لوله پلی اتیلن جهت آبیاری قطره ای

لوله پلی اتیلن جهت آبیاری قطره ای از جنس پلی اتیلن نرم بوده و تمام خواص لوله‌های پلی اتیلن سخت را دارا می‌باشد. لوله پلی اتیلن جهت آبیاری قطره ای با نام لوله لودن یا شیلنگ آبیاری قطره ای نیز در بین کشاورزان شناخته می شود. لوله پلی اتیلن نرم در سایزهای مخصوص و محدودی تولید می‌شود که مصرف سایز های 16 و 20 میلی متر (قطر) بیشتر از سایر سایزهای آن بوده و سایز 16 میلی متری آن بیشترین کاربرد را در پروژه‌های آبیاری قطره‌ای دارد.

این لوله ها آب را از لوله های اصلی به دریپرها منتقل می کنند. با توجه به اینکه دریپرها باید به این لوله ها وصل باشند این نوع از لوله ها دارای جنس نرم و بسیار منعطفی هستند. همچنین این لوله ها با توجه به اینکه در مدت زمان طولانی در زیر نور خورشید قرار می گیرند دارای مقامت خوبی در برابر UV نور خورشید می باشند..

با این حال بسیاری از کشاورزان به دلیل قیمت کمتر لوله های غیر استاندارد از این نوع لوله ها استفاده می کنند که در برابر نور خورشید سریع پوسیده شده و پاره می شوند.

از مزایای دیگر لوله پلی اتیلن جهت آبیاری قطره ای میتوان نصب آسان و سریع اتصالات آن را نام برد. همچنین اتصالات آبیاری قطره‌ای از نوع فشاری بوده و به راحتی داخل این نوع لوله ها جا می‌خورند.

لوله پلی اتیلن قطره‌ای یک نوع لوله پلیمری است که برای آبیاری قطره‌ای استفاده می‌شود. این لوله‌ها از پلی اتیلن با فشار پایین (LDPE) یا پلی اتیلن با فشار بالا (HDPE) ساخته می‌شوند و برای رهگیری و تخلیه آب به صورت قطره‌ای از طریق چاه‌های آب، کانال‌ها، یا تاسیسات آبیاری، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوله پلی اتیلن قطره ای - وزین پلاست
لوله پلی اتیلن قطره ای

انواع لوله آبیاری قطره ای

لوله آبیاری قطره ای در انواع مختلف و سایزهای مختلف ساخته میشوند که هر کدام از آن ها ویژگی هایی دارد و در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

لوله آبیاری قطره ای در دو نوع دریپر دار (قطره چکان دار) و بدون دریپر ساخته می شوند؛

• لوله آبیاری دریپر دار قطره چکان ها توسط شرکت تولید کننده روی لوله آبیاری با فاصله های مشخص قرار میگیرند و میتوانند سرعت آبدهی زمین ها را با سرعت ثابت بالا ببرند.

لوله های آبیاری دریپر دار خود شامل دو دسته هستند:

لوله آبیاری با دریپر خود تنظیم: این نوع لوله ها با استفاده از خاصیت گردابی جریان آب رسوبات را از بین می برند و هنگامی که آب از پیچ و خم های این لوله ها عبور می کند به دبی مشخص شده برای دریپر می رسد و آب را با سرعت کمتری به پای گیاهان و درختان می ریزند.

از لوله های آبیاری با دریپر غیر خود تنظیم برای زمین های با میزان آبیاری متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند؛ این لوله ها دارای دریپرهای کوچک با قطر 3 و 6 میلی متر هستند که می توانند در ساعت 2 لیتر آب را به زمین برسانند.

• نوع بدون دریپر باید دریپر را با پانچ روی لوله ها تعبیه کرد.

لوله آبیاری قطره ای در قالب دو نوع دانسیته بالا و دانسیته پایین نیز ساخته می شوند که هر کدام از آن ها ویژگی های منحصر به فرد دارند.

• لوله پلی اتیلن دانسیته بالا:

این نوع از لوله ها را هم در سیستم آبیاری تحت فشار میتوان هم در لوله اصلی و هم در لوله های نیمه اصلی به کار گرفت.

این نوع لوله ها در سایز های مختلف تولید می شوند؛ تا سایز 110 میلی متر این لوله ها به صورت کلاف و در سایزهای بالاتر به صورت شاخه ای به فروش می رسند.

این نوع لوله ها از قطر 16 تا 2000 میلی متر ساخته می شوند و یکی از مهم ترین ویژگی های آن ها مقاومت بالا در فشار کاری بین 2 تا 40 بار است.

• لوله پلی اتیلن دانسیته پایین:

این نوع لوله ها از سایر 16 تا 32 میلی متر قابل تولید هستند و مانند لوله های دانسیته بالا فشار بار بالا را تحمل نمی کنند؛ تنها میتوانند در فشارهای پایین 2.5، 4 و 6 بار کارکرد مناسب داشته باشند.

طول عمر این لوله ها نیز بین 10 تا 15 سال است.

شرکت وزین پلاست با بیش از 20 سال سابقه در زمینه تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن، عرضه کننده محصولات مرغوب و دارای استاندارد جهانی می باشد.

همین حالا با کارشناسان فروش و پشتیبانی ارتباط بگیرید تا قیمت های روز پنجشنبه 1403/01/09 را دریافت نمایید.


خرید لوله پلی اتیلن قطره ای
خرید لوله پلی اتیلن قطره ای

سایزهای لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای

لوله‌های پلی ‌اتیلنی بر اساس اندازه به ۲۵ نوع مختلف تقسیم می‌ شوند که هر یک در اماکن و جاهای خاصی استفاده می ‌شوند. سایز لوله های پلی اتیلن آبیاری قطره ای نیز متنوع است و بسته به نوع آبیاری، محل استفاده، نوع کشت و … به انواع گوناگونی ساخته و در بازار عرضه می شود.

یکی از سایز های لوله پلی ‌اتیلن قطره ای ، سایز 8/3 اینچ است. این لوله کوچک ‌ترین سایز لوله های پلی اتیلن آبیاری قطره ای بوده که دارای سایز ۱۶ میلی ‌متری است.

لوله پلی ‌اتیلن 8/3 اینچی کاربرد گسترده ‌ای در آبیاری و قطره ای در کشاورزی دارد و در سیستم‌ های محصولات گلخانه ‌ایی، آبیاری قطره ‌ای و اتصالات قطره‌ چکان استفاده می ‌شود و کاربرد دارد.این نوع از لوله پلی اتیلن قطره ای در مقابل شرایط محیطی از ماندگاری و دوام بالایی برخوردار است‌.

مورد بعدی از لوله پلی اتیلن قطره ای، لوله پلی‌اتیلن 2/1 اینچ است. این لوله پلی اتیلنی نیم اینچ یا با نام دیگر ۲۰ میلی ‌متری، همانند مورد قبل در سیستم‌ های آبیاری و کشاورزی به‌کار می رود و البته به لوله تک جداره هم معروف است.

در هنگام انتخاب و خرید لوله 2/1 اینچی باید به نکته ای توجه کرد، و آن هم این است که: باید به مقدار فشار آب مزرعه و زمین کشاورزی توجه کرده و بر اساس آن یکی از انواع مدل ‌های لوله با فشار ۶، ۱۰، ۱۶ و ۲۰ بار را بسته به کاربرد انتخاب کرد.

سایز بعدی لوله پلی ‌اتیلن 4/3 اینچ است. این لوله با سایز ۲۵ میلی ‌متر با کلاف ‌های ۱۰۰ و ۱۵۰ متری ساخته می ‌شود، این نوع به سبب مقاومت زیاد و نیز قدرت آب ‌بندی نسبتا بالا در سیالات کم و حجم باغ‌ ها کاربرد بسیاری دارد. لوله پلی‌اتیلن 4/3 دارای دو نوع فشار کاری یعنی ۱۶ و ۱۰ بار است. اتصالات آن‌ها به یکدیگر بیشتر از نوع رابط ‌هایی با جنس پلی ‌اتیلن است.

لوله پلی اتیلن قطره ای بعدی لوله ۱ اینچ است. این لوله ۳۲ میلی ‌متری در کلاف‌های ۱۰۰ تا ۱۵۰ متری با تحمل فشار از ۶ تا ۳۲ بار تولید و روانه بازار می‌ شوند. این نوع لوله در سیالات با دبی کم و کشاورزی ‌کاربرد وسیعی دارد.

جنس شلنگ پلی اتیلن قطره ای

با توجه به کمبود آب در حوزه های مختلف بخصوص حوزه کشاورزی، تکنولوژی های آبیاری قطره‌ای به وجود آمده اند، این روش جدید و پیشرفته آبیاری، به طور قابل ملاحظه ‌ای از هدر رفت بیش از اندازه آب جلوگیری می کند.

با توجه به کم آبی های اخیر در آبیاری غرقابی کنار رفته و همگی مجبور خواهند بود از سیستم آبیاری نوین استفاده کنند. لوله آبیاری قطره ‌ای یا شلنگ آبیاری قطره ‌ای، به طور معمول از لوله های پلی اتیلن نرم (LDPE) ساخته می ‌شود.

در ایران این لوله ها را با نام های دیگر همچون: شلنگ آبیاری قطره ای ، لوله لودن، لوله قطره ای باغ، لوله پلی اتیلن قطره ای، لوله آبیاری قطره ای و … شناخته می شود. باید توجه داشت که لوله پلی اتیلن قطره‌ ای به صورت قطره چکاندار وارد بازار می شود.

همانطور که گفته شد، جنس شلنگ آبیاری قطره ای از پلی اتیلن است البته در ایران اصطلاحا به آن لوله لودن هم گفته می شود. در استاندارد های معمول لوله های آبیاری قطره ای، برای مقاوم سازی بیشتر آنها، در برابر نور آفتاب از موادی استفاده می شود تا دوام بیشتری داشته باشند.

گفتنی است شرکت وزین پلاست تمامی محصولات خود را با پلی اتیلن و مواد نو تولید می کند؛ همچنین تمامی لوله های این مجموعه دارای استاندارد با گرید A یعنی بهترین نوع آن می باشد.

طول عمر لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای چقدر است؟

سوالی که شاید برای شماهم پیش آمده باشد این است که: طول عمر لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای چقدر است؟ در جواب به این سوال باید گفت که:
عمر مفید این لوله های پلی اتیلن قطره ای به فاکتور های زیادی بستگی دارد. اولین فاکتور که باید مد نظر گرفت، این نکته است، که این لوله ها در فشار کاری کم یعنی در حدود ۴ و ۵ بار، استفاده می شوند.
دومین فاکتور خرابی لوله در برابر مواد اسیدی و شیمیایی است، چرا که این لوله ها در برابر مواد بازی و اسیدی تخریب پذیر می شوند. یکی از عوامل خرابی این لوله ها نور خورشید است.
لوله های پلی اتیلنی قطره ای با ۲.۵ درصد داشتن دوده، در برابر نور، آفتاب مقاوم هستند. به این وسیله از تخریب لوله جلوگیری می شود. مکانی که لوله در آن استفاده می شود هم مهم است. این لوله ها برای محیط های دارای شن و سنگ ریزه و محیط کوهستانی مناسب نیستند و باید در مزرعه های صاف استفاده شوند.

لوله پلی اتیلن قطره ای 16 میلیمتر

لوله پلی اتیلن 16 میلی متر آبیاری قطره ای برای آبیاری قطره ای بیشترین کاربرد را دارد. کاربرد لوله پلی اتیلن 16 میلی متر آبیاری قطره ای بیشتر در زمینه آبیاری قطره ای، آبیاری بارانی، سیستم آبیاری سنترپایوت است. بهترین راه برای ارتباط این نوع لوله های آبیاری قطره ای به یکدیگر بوسیله اتصالات پیچی و فیتینگی است. البته شما می توانید از جوش های سر به سر نیز برای ارتباط بین لوله ها استفاده کنید ولی راحت ترین و متداول ترین راه اتصالات پیچی هستند.

اتصالات لوله پلی اتیلن قطره ای

اتصالات لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای بسیار ساده و کاربردی هستند به طوری که تمامی آنها به راحتی و بدون ابزار خاصی و با سرعت بالا مونتاژ و نصب شده و راه اندازی می شوند. اتصالات لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای طوری طراحی شده اند که شما می توانید با تخصص خیلی کم و با مقداری تمرین نیز لوله کشی را اجرا کنید. اگر کمی ذوق و سلیقه به خرج دهید و یک سرمایه گذاری کوچک هم انجام دهیدخواهید دید که بعد از گذشت مدت کوتاهی هم سرمایه شما جبران می شود و هم از استفاده بی رویه آب جلو گیری کرده و هم باغی سرسبز و شاداب خواهید داشت.

شما به راحتی می توانید با استفاده از اتصالات لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای مزرعه یا درختانی پر از محصول و سرسبز داشته باشید. به طور کلی اتصالات آبیاری قطره ای عمدتا دارای سایز ۱۶ میلی متر هستند که شامل زانو ، سه راه ، رابط ، اتصال اولیه لوله ۱۶ میلیمتری واشر اولیه ، رابط تیپ به تیپ و … می باشند.

خرید لوله پلی اتیلن قطره ای

خرید این نوع لوله با قیمت مناسب یکی از دغدغه های اصلی مشتریان و کشاورزان است. در این قسمت نکات مهمی که باید در خرید این لوله ها به آنها توجه داشته باشید را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم:

  1. کارخانه تولید کننده لوله پلی اتیلن و برند آن
  2. دارا بودن نشان استاندارد لوله پلی اتیلن قطره
  3. کیفیت مناسب مواد استفاده شده در ساخت لوله
  4. دارا بودن تأییدیه معاونت آب و خاک
  5. میزان ضخامت لوله پلی اتیلن قطره
  6. دارا بودن مقاومت نسبت به نور آفتاب و تغییرات دمایی و فشار
  7. کشور سازنده لوله پلی اتیلن قطره ای
  8. لوله و اتصالات پلی اتیلن آبیاری قطره ای و اهمیت استفاده از آنها
  9. در این قسمت اهمیت استفاده از لوله و اتصالات پلی اتیلن آبیاری قطره ای را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم.
  10. دارا بودن تنوع زیاد برای سهولت در کار پلی اتیلن قطره ای
  11. مقاوم بودن در برابر مواد شیمیایی و کود شیمیایی این نوع لوله
  12. بهره گیری از روش اتصال بسیار ساده و آسان آن
  13. مقاوم بودن در برابر اشعه ماوراء بنفش و پوسیدگی این نوع لوله
  14. سهولت در باز و بسته شدن ابن نوع لوله
  15. مقاوم بودن در برابر رطوبت و پوسیده گی لوله
  16. عمر طولانی این لوله
  17. قیمت ارزان و مرقوم به صرفه لوله
قیمت لوله پلی اتیلن قطره ای - ورین پلاست
خرید و قیمت لوله پلی اتیلن قطره ای

قیمت لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 20

قیمت هر متر لوله قطره ای سایز 20 حدود 5000 تومان است.

قیمت لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 25

قیمت هر متر لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 25 بین 6000 تومان تا 7500 تومان است.

قیمت لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 32

قیمت هر متر لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 32 بین 8300 تومان تا 11700 تومان است.

قیمت لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 40

قیمت هر متر لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 40 بین 10500 تومان تا 18500 تومان است.

قیمت لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 50

قیمت هر متر لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 50 بین 16500 تومان تا 28500 تومان است.

قیمت لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 63

قیمت هر متر لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 63 بین 26500 تومان تا 48500 تومان است.

قیمت لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 75

قیمت هر متر لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 75 بین 37000 تومان تا 64500 تومان است.

قیمت لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 90

قیمت هر متر لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 90 بین 52500 تومان تا 92500 تومان است.

قیمت لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 110

قیمت هر متر لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 90 بین 78500 تومان تا 136500 تومان است.

قیمت لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 125

قیمت هر متر لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 90 بین 10000 تومان تا 176500 تومان است.

قیمت لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 160

قیمت هر متر لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 90 بین 18000 تومان تا 276500 تومان است.

قیمت لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 200

قیمت هر متر لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 90 بین 14000 تومان تا 450500 تومان است.

قیمت لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 250

قیمت هر متر لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 90 بین 215000 تومان تا 715500 تومان است.

قیمت لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 315

قیمت هر متر لوله قطره ای پلی اتیلن سایز 90 بین 340000 تومان تا 626000 تومان است.


معایب لوله پلی اتیلن قطره ای

لوله‌های پلی اتیلن قطره ای مزایای زیادی دارند، اما همچنین برخی معایب نیز دارند. در زیر به برخی از معایب رایج لوله‌های پلی اتیلن قطره ای اشاره می‌کنم:

آیا لوله‌های پلی اتیلن قطره ای می‌توانند در برابر تماس با مواد شیمیایی مقاومت نشان دهند؟

لوله‌های پلی اتیلن قطره ای معمولاً در برابر بسیاری از مواد شیمیایی مقاومت نشان می‌دهند، اما این مقاومت ممکن است در مواجهه با برخی مواد خاص کاهش یابد. لوله‌های پلی اتیلن قطره ای اغلب تحت عنوان "پلی اتیلن مقاوم در برابر شیمیایی" شناخته می‌شوند و برای مواجهه با بسیاری از مواد شیمیایی معمول مانند آب، کودها، عناصر خاک، و بسیاری از محلول‌های شیمیایی استفاده می‌شوند.

لوله‌های پلی اتیلن دارای خواصی هستند که آنها را در برابر عوامل شیمیایی مقاومت‌پذیر می‌سازد. این لوله‌ها معمولاً مقاوم در برابر تغییرات شیمیایی و اکسیداسیون هستند، و از طریق تماس با اکسیژن و نور خورشید تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند. همچنین، لوله‌های پلی اتیلن عموماً مقاوم در برابر بیشتر اسیدها، قلیاها، کلریدها، و محلول‌های شیمیایی دیگر هستند.

با این حال، باید توجه داشت که هر ماده شیمیایی خاصی می‌تواند تأثیر مخربی بر روی لوله‌های پلی اتیلن داشته باشد. بعضی از مواد شیمیایی مانند بنزن، تولوئن، آسفالت، و برخی از مواد شیمیایی قوی دیگر ممکن است باعث تغییر شکل، تخریب یا نشت لوله‌های پلی اتیلن شوند. برای اطمینان از مقاومت لوله‌های پلی اتیلن در برابر یک ماده شیمیایی خاص، بهتر است اطلاعات تولیدکننده یا تست‌های مستقل را مورد مطالعه قرار دهید.

بنابراین، در کاربردهایی که تماس لوله‌ها با مواد شیمیایی قوی و خاص احتمالی دارد، بهتر است مشخصات و مقاومت شیمیایی لوله‌ها را با توجه به نیازهای خاص خود به دقت بررسی کنید و در صورت لزوم با تولیدکننده لوله‌های پلی اتیلن تماس بگیرید.

آیا لوله‌های پلی اتیلن قطره ای می‌توانند در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت نشان دهند؟

لوله‌های پلی اتیلن قطره ای معمولاً مقاومت زیادی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارند. یکی از ویژگی‌های بارز لوله‌های پلی اتیلن قطره ای، مقاومت آنها در برابر عوامل خورنده و اکسیداسیون است. این لوله‌ها معمولاً مقاوم در برابر عوامل شیمیایی موجود در خاک و آب مانند اسیدها، قلیاها، محلول‌های شیمیایی، و سایر ترکیبات خورنده هستند.

با توجه به جنس پلی اتیلن و خواص آن، لوله‌های پلی اتیلن قطره ای عموماً مقاوم در برابر زنگ زدگی هستند. زنگ زدگی از عملیات اکسیداسیون و تغییر شیمیایی فلزات است که معمولاً در معرض تماس با آب و هوا قرار می‌گیرند. اما لوله‌های پلی اتیلن قطره ای به دلیل ماهیت غیرفلزی خود و عدم تماس با فلزات، معمولاً مقاومت بیشتری در برابر زنگ زدگی نسبت به فلزات دارند.

به علاوه، لوله‌های پلی اتیلن قطره ای دارای خواص ضدتراکمه و ضدتغییر شکل هستند. این به معنی این است که آنها در مقابل ضربه‌ها و فشارهای خارجی مقاومت بیشتری دارند و تغییر شکل نمی‌دهند. این ویژگی به لوله‌ها کمک می‌کند تا در برابر خوردگی ناشی از ضربه‌ها و فشارهای خارجی مقاومت نشان دهند.

با این حال، باید توجه داشت که لوله‌های پلی اتیلن قطره ای ممکن است در برخی موارد خاص، مانند تماس با مواد شیمیایی خاص یا دماهای بسیار بالا، قابلیت مقاومت کمتری داشته باشند. در صورت استفاده در شرایط خاص، بهتر است مشخصات و محدوده عملکرد لوله‌ها را با توجه به نیازهای خاص خود بررسی کنید و در صورت لزوم با تولیدکننده لوله‌های پلی اتیلن تماس بگیرید.

قیمت لوله آبیاری قطره ای 20

لوله آبیاری قطره ای 20 نوع دیگری از لوله پلی اتیلن قطره ای است. طول این نوع از لوله متفاوت است و به صورت کلاف تولید می شوند که استاندار هایی مثل ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰ و ۴۰۰ متر بطور معمول برای آنها وجود دارد. با توجه به افت فشار که بر اثر طولانی شدن بیش از اندازه لوله های آبرسان ایجاد می شود، به کار بردن بیشتر از ۶۰ متر برای یک مسیر انتقال آب، توصیه نمی شود.
قیمت لوله آبیاری قطره ای 20 با توجه به نوسانات دلار و نیز نفت متغییر است. بنابر این نمی توان قیمت مشخصی برای آن در نظر گرفت، پس بهترین کار این است که از مراکز معتبری چون وزین پلاست برای گرفتن قیمت لوله آبیاری قطره ای 20 کمک گرفت.

لوله پلی اتیلن قطره ای در تهران

شرکت وزین پلاست با بیش از 20 سال سابقه در زمینه تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن از ابتدای فعالیت خود به تولید محصولات مرغوب و دارای استاندارد جهانی پرداخته است. شرکت وزین پلاست عرضه کننده تعداد زیادی از محصولات مورد نیاز این صنعت است. مشتریان محترم می توانند برای بهره مندی از خدمات ما با شماره تماس های زیر تماس حاصل فرمایند :
02166130280
02166140841
09128753518
و یا برای اطلاع از خدمات و ارتباط با ما می توانید به آدرس اینترنتی vazin-plast.com مراجعه نمایید
و همچنین برای دریافت خدمات حضوری می توانید به آدرس زیر مراجعه فرمایید
تهران آزادگان غرب به شرق بعد از ورودی فیروز بهرام خ شمس اباد ۲۰۰ متر داخل دست چپ خ قائم ال محمد کوی وحدت پلاک ۹

شرکت وزین پلاست با بیش از 20 سال سابقه در زمینه تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن، عرضه کننده محصولات مرغوب و دارای استاندارد جهانی می باشد.

همین حالا با کارشناسان فروش و پشتیبانی ارتباط بگیرید تا قیمت های روز پنجشنبه 1403/01/09 را دریافت نمایید.

چه عواملی می‌توانند باعث کاهش عمر لوله‌های پلی اتیلن قطره ای شوند؟

چندین عامل می‌توانند به کاهش عمر لوله‌های پلی اتیلن قطره ای منجر شوند. مهمترین عوامل عبارتند از:

برای حفظ عمر لوله‌های پلی اتیلن قطره ای، مهم است که از لوله‌های با کیفیت و مطابق با استانداردهای مربوطه استفاده کنید، نصب صحیح را رعایت کنید و در صورت امکان از پوشش‌ها و عایق‌های محافظ استفاده کنید تا در برابر شرایط آب و هوایی و عوامل آسیب‌زا محافظت شوند.

آیا لوله‌های پلی اتیلن قطره ای مقاوم در برابر تغییرات دما هستند؟

بله، لوله‌های پلی اتیلن قطره ای مقاوم در برابر تغییرات دما هستند. یکی از ویژگی‌های مهم پلی اتیلن، مقاومت آن در برابر دما است. لوله‌های پلی اتیلن معمولاً قابلیت تحمل دماهای بسیار پایین و بسیار بالا را دارند.

در دماهای بسیار سرد، لوله‌های پلی اتیلن می‌توانند انعطاف‌پذیری خوبی داشته باشند و در مقابل شکستگی و ترک خوردگی مقاوم باشند. این ویژگی مهم برای مناطقی با شرایط آب و هوایی سرد و فصل‌های زمستانی است.

همچنین، لوله‌های پلی اتیلن می‌توانند دماهای بالا را نیز تحمل کنند. آنها معمولاً مقاومت مناسبی در برابر گرما و اشعه خورشید دارند. این ویژگی باعث می‌شود که لوله‌های پلی اتیلن برای استفاده در مناطق گرمسیری و در شرایط آفتابی و آب و هوایی خشک مناسب باشند.

با این حال، در دماهای بسیار بالا، ممکن است لوله‌های پلی اتیلن شکل دهی شوند یا رنگ تغییر دهند. بنابراین، برای استفاده در شرایطی که دما بسیار بالا است، بهتر است از لوله‌های پلی اتیلن با ترکیبات و افزودنی‌های مقاومت بالا در برابر حرارت استفاده شود.

به طور کلی، لوله‌های پلی اتیلن قطره ای به دلیل مقاومت خوب در برابر تغییرات دما، در بیشتر شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آیا لوله‌های پلی‌اتیلن قطره ای می‌توانند در باغ‌ها و فضاهای باز استفاده شوند؟

بله، لوله‌های پلی اتیلن قطره ای می‌توانند در باغ‌ها و فضاهای باز استفاده شوند. در واقع، لوله‌های پلی اتیلن برای سیستم‌های آبیاری در باغ‌ها، فضاهای سبز و مزارع بسیار مناسب هستند.

لوله‌های پلی اتیلن قطره ای دارای ویژگی‌هایی هستند که آنها را برای استفاده در فضاهای باز مناسب می‌کند. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

با توجه به این ویژگی‌ها، لوله‌های پلی اتیلن قطره ای برای استفاده در باغ‌ها، فضاهای سبز و مزارع مناسب هستند. آنها می‌توانند به عنوان سیستم‌های آبیاری قطره‌ای، سیستم‌های اسپرینکلر و سایر سیستم‌های آبیاری مورد استفاده قرار بگیرند.


خرید پلی اتیلن قطره ای

آیا لوله‌های پلی‌اتیلن قطره ای می‌توانند در سیستم‌های آبیاری با آب شور استفاده شوند؟

بله، لوله‌های پلی اتیلن قطره ای می‌توانند در سیستم‌های آبیاری با آب شور استفاده شوند، اما باید توجه داشت که آب شور ممکن است بر روی عمر و عملکرد این لوله‌ها تأثیر بگذارد.

لوله‌های پلی اتیلن عموماً مقاومت خوبی در برابر آب شور دارند. آنها معمولاً مقاومت مناسبی در برابر نفوذ نمک‌ها و مواد معدنی موجود در آب دارند. این ویژگی مهم برای استفاده در سیستم‌های آبیاری که از منابع آب شور مانند آبهای زیرزمینی شور یا آبهای شور اقیانوسی استفاده می‌کنند، بسیار حیاتی است.

با این حال، باید توجه داشت که در صورت استفاده از آب شور، برخی از مشکلات ممکن است به وجود آید. آب شور ممکن است باعث ایجاد رسوبات درون لوله شود که می‌تواند به مرور زمان باعث کاهش جریان آب و افت فشار آب گردد. علاوه بر این، بستگی به میزان آب شور و محتوای نمک در آب، ممکن است تأثیری بر روی عمر لوله‌ها داشته باشد و باعث کاهش عمر مفید آنها شود.

بنابراین، در صورت استفاده از لوله‌های پلی اتیلن در سیستم‌های آبیاری با آب شور، مناسب است مراقبت و نگهداری دقیق‌تری را در نظر بگیرید. پاکسازی دوره‌ای لوله‌ها و کنترل سطح نمک‌ها در آب می‌تواند از رسوبات جلوگیری کند و عمر لوله‌ها را بهبود بخشد.

در هر صورت، برای استفاده از لوله‌های پلی اتیلن در سیستم‌های آبیاری با آب شور، توصیه می‌شود با تولیدکننده معتبر لوله‌ها یا متخصصین مربوطه مشورت کنید تا مطمئن شوید که لوله‌های انتخابی توانایی مقاومت در برابر آب شور را دارند و به نیازهای شما پاسخ می‌دهند.

مزایای لوله پلی اتیلن قطره ای

لوله‌های پلی اتیلن قطره ای بسیار محبوب و مورد استفاده گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف مانند آبیاری، صنعت، ساخت و ساز، و تأمین آب شده‌اند. برخی از مزایای استفاده از لوله‌های پلی اتیلن قطره ای عبارتند از:

به طور کلی، لوله‌های پلی اتیلن قطره ای به دلیل مقاومت، انعطاف‌پذیری، عدم نفوذ آب و عمر مفید بالا، انتخاب عالی برای سیستم‌های آبیاری و سایر نیازهای قطره ای هستند. با این حال، برای انتخاب مناسب‌ترین نوع لوله، به عوامل محیطی و نیازهای خاص خود، به همراه مشورت با متخصصان مربوطه توجه کنید.

آیا لوله‌های پلی اتیلن قطره ای مقاومت به ضربه دارند؟

بله، لوله‌های پلی اتیلن قطره ای دارای مقاومت قابل توجهی در برابر ضربه هستند. به دلیل خواص مکانیکی خود، لوله‌های پلی اتیلن قابلیت جذب و تحمل ضربه‌های مختلف را دارند.

لوله‌های پلی اتیلن قطره ای در طول عمر خود می‌توانند نیروهای ضربه‌ای ناشی از خراش‌ها، ترک‌ها، فشارهای خارجی و سایر عوامل را تحمل کنند. این ویژگی به آنها اجازه می‌دهد تا در برابر ضربه‌های معمولی در فرآیند نصب، حمل و نقل و استفاده‌ی روزمره مقاومت نشان دهند.

هرچند که لوله‌های پلی اتیلن قطره ای مقاومت قابل توجهی به ضربه دارند، اما در صورتی که ضربه شدیدی به آنها وارد شود، ممکن است خراب شوند یا ترک بخورند. بنابراین، در مورد نصب و استفاده از لوله‌های پلی اتیلن، لازم است از ضربه‌های شدید جلوگیری شود و توجه کنید که لوله‌ها در محیط‌های خشن و شرایط سخت ممکن است آسیب ببینند.

در کل، لوله‌های پلی اتیلن قطره ای معمولاً دارای مقاومت مناسبی در برابر ضربه هستند، اما همواره می‌توانند تحت تأثیر ضربه‌های قوی خراب شوند. بنابراین، در صورت نیاز، توصیه می‌شود تا از لوله‌ها درست و با احتیاط استفاده شود و در صورتی که آسیبی در آنها ایجاد شود، به تعمیر یا جایگزینی آنها بپردازید.

آیا لوله‌های پلی اتیلن قطره ای می‌توانند در برابر تغییرات دمایی مقاومت نشان دهند؟

بله، لوله‌های پلی اتیلن قطره ای معمولاً دارای مقاومت بالا در برابر تغییرات دمایی هستند. این خاصیت آنها را مناسب برای استفاده در شرایط مختلف آب و هوایی می‌کند.

لوله‌های پلی اتیلن قطره ای معمولاً از مواد پلاستیکی با خواص حرارتی خوب تشکیل شده‌اند. آنها در برابر تغییرات دمایی معمولاً مقاومت نشان می‌دهند و قادر به تحمل دماهای بسیار پایین و بالا هستند. معمولاً این لوله‌ها قادر به تحمل دماهای بین حدود -40 درجه سانتیگراد تا +60 درجه سانتیگراد هستند.

ویژگی مهم دیگر لوله‌های پلی اتیلن قطره ای، عدم تأثیر تقریباً صفر تغییرات دمایی بر روی خواص آبیاری است. به عبارت دیگر، تغییرات دما نمی‌توانند باعث تغییر در آبیاری و کارایی لوله‌ها شوند. این ویژگی مهم برای حفظ کارایی و کاربردی بودن لوله‌های قطره ای در شرایط متنوع آب و هوایی است.

با این حال، در مواردی که دما به طور قابل توجهی از محدوده مشخص شده برای لوله‌ها خارج شود، ممکن است اثرات منفی بر روی خواص مکانیکی و ساختاری لوله‌ها دیده شود. بنابراین، در صورتی که در شرایط خاص با دماهای بسیار بالا یا بسیار پایین قرار دارید، توصیه می‌شود مشخصات فنی تولیدکننده را بررسی کنید و از لوله‌هایی استفاده کنید که برای شرایط خاص شما مناسب باشند.

بیشترین سوالات پرسش شده توسط کاربران

برای آبیاری قطره ای از چه لوله ای استفاده می شود؟

آنها معمولا از شیلنگ PVC یا پلی اتیلن ساخته می شوند و باید در زیر زمین دفن شوند زیرا در معرض تابش مستقیم خورشید به راحتی تخریب می شوند. لوله های جانبی معمولاً 13-32 میلی متر قطر دارند. قطره چکان ها وسایلی هستند که برای کنترل تخلیه آب از جانبی به گیاهان استفاده می شوند.

لوله قطره ای پلی چیست؟

لوله قطره ای پلی که معمولا به عنوان لوله آبیاری قطره ای، لوله خالی، لوله توزیع نامیده می شود. لوله پلی اتیلن یا شلنگ قطره ای، به عنوان خط تامین اولیه نصب آبیاری قطره ای استفاده می شود، که به آن لوله های میکرو، قطره چکه ها، خط قطره یا میکرو آبپاش ها برای رساندن آب به مناطق کارخانه متصل می شوند.

چرا آبیاری قطره ای به این نام خوانده می شود؟

آبیاری قطره ای نوعی سیستم آبیاری ریز است که با امکان چکه کردن آهسته آب به ریشه گیاهان، چه از بالای سطح خاک و چه در زیر سطح، امکان صرفه جویی در مصرف آب و مواد مغذی را دارد.

سوالات متداول لوله پلی اتیلن قطره ای

جنس لوله پلی اتیلن جهت آبیاری قطره ای چیست؟

لوله پلی اتیلن جهت آبیاری قطره ای از جنس پلی اتیلن نرم بوده و تمام خواص لوله‌های پلی اتیلن سخت را دارا می‌باشد. لوله پلی اتیلن جهت آبیاری قطره ای با نام لوله لودن یا شیلنگ آبیاری قطره ای نیز در بین کشاورزان شناخته می شود.

چگونه درختانی پر از محصول و سرسبز داشته باشیم؟

شما به راحتی می توانید با استفاده از اتصالات لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای مزرعه یا درختانی پر از محصول و سرسبز داشته باشید.

در زمان خرید لوله پلی اتیلن جهت آبیاری قطره ای به چه نکاتی باید توجه کرد؟
  1. کیفیت مناسب مواد استفاده شده در ساخت لوله
  2. کارخانه تولید کننده لوله پلی اتیلن و برند آن
  3. دارا بودن نشان استاندارد لوله پلی اتیلن قطره

انواع پلی اتیلن قطره ای

  1. دریپر
  2. مه پاش
  3. بابلر