به علت نوسات، قیمت را تلفنی چک کنید

مزایا معرفی مشخصات قیمت لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن  تهران - وزین پلاست

همه چیز درباره لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن به لوله‌ای گفته می شود که از جنس پلی اتیلن ساخته شده و در واقع همین مواد پلی اتیلن به این لوله ها خواصی منحصر بفرد می‌بخشند. لوله های پلی اتیلن دارای مزایای بسیار زیادی مانند: کیفیت بالا، قابل اطمینان بودن لوله و اتصالات ، سهولت بارگیری و حمل و نقل لوله ، نصب سریع و آسان هستند.

در این مطلب از وزین پلاست به بررسی تمامی نکات لازم در مورد لوله پلی اتلین ، پلی اتیلن گلیکول، پلی اتیلن سبک، پلی اتیلن سنگین، پلی اتیلن مایع، پلی اتیلن اکساید چیست برای شما عزیزان می‌پردازیم. اگر میخواهید همه چیز را در مورد لوله پلی اتلین بدانید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مزایا و معرفی مشخصات فنی لوله پلی اتیلن

پلی اتیلن، از انواع پلیمرهای محبوب و پرکاربرد دارای خاصیت ترموپلاستیک است. با توجه به این خاصیت پلی اتیلن پس از رسیدن به نقطه ذوب خود به حالت مایع درآمده و دارای قابلیت ارتجاعی خواهد بود. همچنین پلی اتیلن دارای ساختار کریستالی شکل با کریستال‌ های نرم بوده و در صنایع مختلف ساخت پلاستیک در تمام دنیا به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

فرآیند تولید لوله پلی اتیلن بدین صورت است که اتیلن تحت فرآیند سنتز قرار گرفته و ترکیب سازنده آن معمولا از گاز طبیعی و نفت خام تشکیل شده است. این ماده به نام های polythene ،polyethylene و با اسم اختصاری شناخته شده است.

به طور کلی همانطور که گفته شد لوله پلی اتلین دارای ویژگیهای جذابی برای کاربردهای گوناگون می باشد. در این قسمت به بررسی ویژگیهای لوله پلی اتلین با جزئیات بیشتری برای شما عزیزان می پردازیم.

وزن پایین

لوله پلی اتلین و اتصالات آن وزن پایین‌تری نسبت به سایر انواع لوله‌ها دارند. این ویژگی باعث سهولت حمل، بارگیری و نصب آسان لوله های پلی اتیلن می‌گردد.

مقاوم بودن در برابر ضربه

مقاومت بسیار بالای لوله پلی اتلین در مقابل ضربه باعث می شود تا شما دیگر نیازی به بکارگیری فشارهای بالاتر برای لوله و اتصالات و خریداری تجهیزات ضد ضربه نداشته باشید.

مقاوم بودن در برابر سایش

لوله پلی اتلین و اتصالات پلی اتیلن به دلیل مقاومت بالا در برابر سائیدگی یک انتخاب عالی برای انتقال مایعات دارای مواد جامد و غیر محلول هستند.

مقاوم بودن در برابر مواد شیمیایی

با توجه به اینکه بسیاری از مواد شیمیائی بر روی لوله و اتصالات پلی اتلین تاثیرگذار نیستند بنابراین می توانید در بخشهای گوناگون از این نوع لوله ها استفاده کنید.

جریان پذیری مناسب

سطح درونی لوله پلی اتلین و اتصالات آن صاف و با زبری بسیار پایین بوده و سیالات درون آن جریان سریعی دارند.

اتصال پذیربودن آسان

لوله‌ پلی اتلین و شاخه‌های آن به روش‌های مختلفی قابل اتصال به یکدیگر هستند.

انعطاف پذیر بودن

لوله‌ ‌پلی اتیلن دارای شعاع خمش مناسب بوده و نصب لوله‌های پلی اتیلن با سهولت انجام می شود.

داشتن اتصالات متنوع

خطوط لوله پلی اتیلن در پروژه‌ها‌ی مختلف و با توجه به نیاز به اتصالات متنوع مورد استفاده قرار می گیرند.

پلی اتیلن گلیکول

پلی اتیلن گلیکول به عنوان یکی از انواع پلیمرهای پر کاربرد در صنایع مختلف از جمله بخشهای پزشکی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده ی پلیمری از مونومر اتیلن گلیکول تشکیل شده و تحت عمل پلیمریزاسیون، زنجیره های پلیمری به طول های مختلف را تشکیل می دهد.

پلی اتیلن سبک

پلی اتیلن سبک به عنوان خانواده‌ای از گرمانرمها محسوب می شود. این پلی‌اتیلن دارای زنجیره ی شاخه دار بوده و از ویژگیهای آن میتوان به نیروی بین مولکولی ضعیف، استحکام کششی کم، انعطاف پذیری و امکان تجزیه بوسیله میکرو ارگانی‌ها را نام برد. این ماده در بخشهای بسیار متنوعی و به عنوان محصولات کاربردی از جمله: کیسه، فیلم، ظروف، اسباب بازی، درپوش، قطعات پلاستیکی، اقلام خانگی، قطعات تزریقی انعطاف پذیر و … مورد استفاده قرار می گیرد.

پلی اتیلن سنگین

پلی اتیلن سنگین از نفت بدست می آید. به طور تقریبی هر 1.75 كيلوگرم نفت خام يك كيلوگرم پلي اتيلن سنگين توليد مي كند. پلی اتیلن سنگین در واقع یکی از عمومی ترین و پرمصرف ترین نوع از پلاستیک ها است. از ویژگیهای این ماده دارا بودن زنجيره مولكولي فشرده است كه همين عامل، باعث افزايش دانسيته و کاهش انعطاف پذيري آن می باشد. اين نوع پليمر مقاومت ضربه اي كمتري نسبت به پلي اتيلن سبك داشته و در برابر مواد شيميايي دارای مقاومت خوبی است.

پلی اتیلن مایع

پلی اتیلن مایع یکی از انواع پلی اتیلن هاست. به طور کلی با توجه به اینکه طبقه بندی پلی اتیلن ها بر اساس دانسیته آنها صورت می گیرد گریدهای پلی اتیلن 200،300،400،600،1000 به صورت مایع هستند. همچنین بسته به متوسط جرم مولکولی ، پلی اتیلن ها در شرایط استاندارد به صورت مایع یا جامد می باشند.

پلی اتیلن اکساید چیست؟

از پلی اتیلن اکساید مونومر اکسید اتیلن یا همان تک حلقه اپوکسی تشکیل شده است که دو گوشه مولکول شامل اتصالات 2 CH بوده و گوشه سوم آن شامل اتم اکسیژن است. پلی اتیلن اکساید دارای توده مولکولی بسیار بالایی بوده که بیش از یک میلیون گرم در هر مول است. این ترکیب معمولا بصورت گرانول خشک وجود داشته و استفاده می شود. همچنین محصولات PEO در بخشهای کاغذسازی مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله کاروگیت

یکی از انواع لوله های پلی اتیلن لوله کاروگیت است که البته آن را با نام لوله آکاردئونی، لوله پلی اتیلن فاضلابی شیار دار و لوله خرطومی فاضلاب نیز می شناسند زیرا این لوله ها دارای دو دیواره ی جدا از هم هستند و سطح بیرونی آن ها موج دار و سطح داخلی آن ها صاف است.

از این لوله ها برای انتقال سیالات استفاده میشود؛ نکته ای که در مورد این لوله ها باید گفته شود این است که فشار باری که هنگام عبور سیالات به دیواره وارد میشود مطرح نیست بلکه سطح بیرونی این لوله هاست که فشار زیادی را تحمل می کند به همین خاطر است که آن را به صورت موج دار تولید می کنند.

لوله پلی اتیلن فشار قوی

یکی از لوله های پرکاربرد در صنعت لوله های پلی اتیلن فشار قوی هستند که معمولا برای انتقال آب در سطوح ناهموار و شیب دار با فشار بالا کاربرد دارند.

شاید با شنیدن کلمه ی فشار قوی تصور کنید که ضخامت این لوله ها نسبت به سایر لوله ها باید بیشتر باشد تا در مقابل فشار بالا مقاومت داشته باشد اما اینگونه نیست؛ بلکه نوع ماده ی به کار رفته در ساخت آن ها استحکام و مقاومت بالایی دارد و وزن آن ها بالاتر نیست.

در ساخت این نوع لوله ها از ترکیبات آنتی یو وی یا ضد اشعه آفتاب استفاده میشود زیرا این نوع لوله ها معمولا در فضای باز مورد استفاده قرار میگیرند و زیر نور مستقیم خورشید هستند و اغلب تحت فشار مستقیم پمپ قرار میگیرند.

لوله پلی اتیلن 63

لوله پلی اتیلن 63 را میتوان جزو پرکاربردترین لوله ها به حساب آورد؛ این لوله ها تنها به صورت شاخه های 6 و 12 متری و با فشار کاری 4 تا 16 اتمسفر تولید میشوند.

از لوله های با فشار کاری 4 و 5 اتمسفر میتوان برای انتقال فاضلاب ساختمان استفاده کرد.از لوله پلی اتیلن 63 با فشار کاری 6 و بدون مهر استاندارد میتوان برای کاور کردن کابل های برق، مخابرات، دوربین های مدار بسته و … استفاده کرد.

از لوله پلی اتیلن 63 با فشار کاری 6، 10 و 16 اتمسفر که دارای مهر استاندارد هستند برای آبیاری زمین های کشاورزی، زهکشی و پروژه های راه سازی استفاده میشود.

مزیت های استفاده از لوله پلی اتیلن

دلایل زیادی وجود دارد که توجیه می کند چرا برای مصارف مختلف بهتر است از این لوله ها استفاده شود؟

همه ی کارفرمایان و پیمانکاران بدون استثناء به دنبال راهی برای کاهش هزینه ها هستند؛ یکی از بهترین ویژگی های این نوع لوله ها مقرون به صرفه بودن نسبت به کیفیت بالای آن هاست.

انواع لوله های پلی اتیلن قیمت بسیار مناسبی دارند و حجم آن ها نیز بسیار کم است. لوله های پلی اتیلن میتوانند در برابر اسید و مواد شیمیایی مقاومت بالایی داشته باشند.

این لوله ها را میتوان چه در عمق خاک و چه روی سطح خاک نصب کرد زیرا هم میتوانند فشاری که در عمق خاک وجود دارد را به خوبی تحمل کنند و همچنین اگر روی سطح خاک نصب شوند در برابر اشعه نور خورشید مقاومت می کنند و پوسیده نمی شوند به همین دلیل است که از این لوله ها برای سیستم آبیاری زمین های کشاورزی میتوان استفاده کرد.

متریال به کار رفته برای ساخت این مواد از نوع بسیار مرغوب و درجه یک است به همین دلیل میتوان با اطمینان گفت که این نوع لوله ها طول عمر بالایی دارند. دیگر مزیت های این لوله ها وزن کم و فضای کمی است که برای نگهداری نیاز دارند.

لوله پلی اتیلن در تهران

شرکت وزین پلاست با بیش از 20 سال سابقه در زمینه تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن از ابتدای فعالیت خود به تولید محصولات مرغوب و دارای استاندارد جهانی پرداخته است. شرکت وزین پلاست عرضه کننده تعداد زیادی از محصولات مورد نیاز این صنعت است. مشتریان محترم می توانند برای بهره مندی از خدمات ما با شماره تماس های زیر تماس حاصل فرمایند :
02166130280
02166140841
09128753518
و یا برای اطلاع از خدمات و ارتباط با ما می توانید به آدرس اینترنتی vazin-plast.com مراجعه نمایید
و همچنین برای دریافت خدمات حضوری می توانید به آدرس زیر مراجعه فرمایید
تهران آزادگان غرب به شرق بعد از ورودی فیروز بهرام خ شمس اباد ۲۰۰ متر داخل دست چپ خ قائم ال محمد کوی وحدت پلاک ۹

شرکت وزین پلاست با بیش از 20 سال سابقه در زمینه تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن، عرضه کننده محصولات مرغوب و دارای استاندارد جهانی می باشد.

همین حالا با کارشناسان فروش و پشتیبانی ارتباط بگیرید تا قیمت های روز پنجشنبه 1403/01/30 را دریافت نمایید.

بیشترین سوالات پرسش شده توسط کاربران

لوله پلی اتیلن برای چه مواردی استفاده می شود؟

لوله پلی اتیلن اغلب به عنوان لوله انتخابی برای مهندسی شهری استفاده می شود که عمدتاً در موارد زیر استفاده می شود: تامین آب شهری، صنعت تصفیه فاضلاب. از آنجا که لوله پلی اتیلن مقاومت خوبی در برابر عایق و مقاومت فشار قوی خود دارد، می توان از آن به عنوان لوله رزوه برق نیز استفاده کرد.

مزیت لوله پلی اتیلن چیست؟

لوله های پلی اتیلن ویژگی های مطلوبی مانند وزن کم، مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر ضربه بالا و انعطاف پذیری برتر را ارائه می دهند.

کدام لوله برای تامین آب بهتر است؟

لوله‌ PEX یک لوله پلاستیکی انعطاف‌پذیر است که به یک انتخاب محبوب در برنامه‌های مسکونی و مشاغل کوچک تبدیل شده است. اگرچه هزینه اولیه کمی بالاتر است، اما حداقل تعمیر و نگهداری و فرآیند نصب سریع آن را به بهترین لوله برای توزیع آب در داخل ساختمان تبدیل کرده است.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تمامی نکات ضروری در مورد لوله پلی اتلین را برای شما عزیزان ارائه کنیم. اگر برای انتخاب محصول موردنظر خود با قیمت مناسب مردد هستید. پیشنهاد ویژه ما به شما عزیزان مراجعه به سایت وزین پلاست به نشانی vazin-plast.com است. وزین پلاست یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه انواع لوله پلی اتلین در ایران است که از طریق سایت به معرفی کالا و خدمات خود به صورت آنلاین می پردازد. شما می توانید با مراجعه به سایت وزین پلاست به منظور بهترین انتخاب با توجه به نیازها و اولویتهای خود، ابتدا از نکات تخصصی ارائه شده در این سایت استفاده نمائید و سپس محصول موردنظر خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت انتخاب کرده و با آرامش خاطر سفارشات خود را در این سایت قطعی نمائید.