به علت نوسات، قیمت را تلفنی چک کنید

کف قیمت پلی اتیلن

کف قیمت پلی اتیلن - وزین پلاست

شاید تا به حال بارها و بارها عبارت لوله های پلی اتیلن را شنیده باشید و با برخی از ویژگی های آن نیز آشنا باشید اما قرار است با خواندن این مطلب با همه ی ویژگی ها و کاربردهای آن آشنا شوید.

پلی اتیلن، پلیمری ترموپلاستیک با ساختارهای کریستالی متفاوت است که میتوان آن را پر کاربردترین پلاستیک در دنیا دانست که نقش مهمی در تولید لوازم مورد نیاز برای زندگی، تجهیزات صنعتی، تجاری و اداری دارد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در حال حاضر بیش از 90 درصد محصولات پلاستیکی از پلی اتیلن ساخته میشوند به همین دلیل است که به آن لقب پر مصرف ترین پلاستیک را داده اند.

امروزه برای ساخت انواع لوله های پلی اتیلن و انواع اتصالات آن ها، انواع ظرف پلاستیکی، کیسه های بسته بندی همه و همه از پلی اتیلن استفاده میشود.


کف قیمت پلی اتیلن و تعریف آن

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که پلی اتیلن یکی از انواع پلیمر های گرما نرم است، به این معنی که در نقطه انجماد به جامد و در نقطه ذوب به مایع تبدیل می شود، این ویژگی و برخی خاصیت های دیگر باعث شده است تا پلی اتیلن یکی از مهم ترین مواد در صنایع امروزی به شمار رود.

پلی اتیلن حاصل سنتز شیمیایی اتیلن است، که از گاز های طبیعی و نفت خام به وجود می آید. برخی از نام های غیر این ماده رسمی آن polyethylyne یا polythene است، البته نام اختصاری آن PE می باشد.

همانطور که گفته شده پلی ‌اتیلن‌ جزو خانواده‌‌ی گرمانرم‌ است، که از طریق پلیمریزاسیون گاز اتیلن (با نماد C2H4 ) به وجود می آید. از طریق روش پلیمریزاسیون و کاتالیست این ماده می توان خاصیت های بلورینگی، چگالی، شاخص جریان مذاب (MFI)، وزن مولکولی و توزیع وزن مولکولی، درجه شاخه‌ای و شبکه‌ای شدن را در آن کنترل کرد.

برای تولید این ماده، اتن مونومر پلیمریزه می ‌شود تا پلی اتیلن تشکیل بشود.به این ترتیب مولکول‌ های ماده اولیه یعنی اتن، با ایجاد یک سری واکنش های شیمیایی باعث تشکیل پلیمر ها می ‌شوند. و این زنجیره‌ های پلیمری 3 بعدی به وجود آمده، همان چیزی است که پلی اتیلن را تشکیل می ‌دهد.

پلیمر های با وزن مولکولی پایین را عموما به عنوان روان کننده (Lubricant) به کار می گیرند. پلیمر های با وزن مولکولی متوسط معمولا واکس‌ هایی مخلوط پذیر (امتزاج پذیر) با پارافین هستند. پلیمرهایی با وزن مولکولی بالاتر از ۶۰۰۰ در صنعت پلاستیک کاربرد دارند و بیشترین حجم مصرف را دارند.

به طور کلی بطری‌ها، ظروف پلاستیکی، اسباب ‌بازی‌ های پلاستیکی و کیسه ‌ها و بیشتر وسایل پلاستیکی اطراف ما، همگی از پلی‌اتیلن ساخته شده ‌اند، که خود نشانه ای از کاربرد وسیع این ماده در زندگی روزمره است.

جالب ‌ترین مورد در مسیر آشنایی با پلی اتیلن، دانستن کاربردهای آن است:

تاریخچه جالب پلی اتیلن چیست؟

در 27 مارس 1933، دو شیمیدان آلی که برای آزمایشگاه تحقیقاتی صنایع شیمیایی امپریال کار می کردند، مواد شیمیایی مختلف را آزمایش کردند. RO Gibson و EW Fawcett ، ماده مومی سفید و مومی که آن ها آزمایش می کردند به یک ماده انقلابی تبدیل می شد که جهان را تغییر می داد. پلی اتیلن متولد شد! محققان در اتوکلاو بین اتیلن و بنزالدهید واکنش نشان دادند.

به نظر می رسد ظرف آزمایش آن ها نشتی داشته و تمام فشار از بین رفت. ماده سفید مومی وجود داشت که بسیار شبیه پلاستیک بود. با تکرار و تجزیه و تحلیل دقیق این آزمایش، دانشمندان دریافتند که از دست دادن فشار فقط تا حدی به دلیل نشت بوده است. دلیل اصلی آن فرآیند پلیمریزاسیون بود که با پشت سر گذاشتن پلی اتیلن اتفاق افتاده بود. اولین حق ثبت اختراع در سال 1936 توسط صنایع شیمیایی امپریال به ثبت رسید. یک سال بعد، اولین استفاده عملی از این ماده، به عنوان فیلم، کشف شد.

در سال 1953 (کارل زیگلر از موسسه قیصر ویلهلم و ارهارد هولزکامپ HDPE ( پلی اتیلن با چگالی بالا را اختراع کردند. از آن جا، دو سال بعد در سال 1955 ، HDPE به عنوان لوله تولید شد. آیا می دانستید که پلی اتیلن نقش حمایتی کلیدی در جنگ جهانی دوم داشت؟ ابتدا از آن به عنوان روکش کابل زیر آب و سپس به عنوان عایق حیاتی برای کاربردهای حیاتی نظامی به عنوان عایق راداری استفاده شد. این به این دلیل است که بسیار سبک و نازک بود و قرار دادن رادار بر روی هواپیماها را امکان پذیر کرد و بنابراین وزن را تا حد زیادی کاهش داد.

این ماده یک راز بسیار محرمانه بود. پس از جنگ، پلی اتیلن ضربه بزرگی برای مصرف کنندگان شد. این اولین پلاستیکی در ایالات متحده بود که بیش از یک میلیارد پوند در سال فروخته شد. این پلاستیک در حال حاضر بزرگ ترین حجم پلاستیک در جهان است.

همه چیز درمورد پلی اتیلن PE و کاربرد آن

پلی اتیلن یک پلیمر ترموپلاستیک با ساختار کریستالی متغیر و طیف وسیعی از کاربردها بسته به نوع خاص است. این پلاستیک یکی از پرکاربردترین پلاستیک های جهان است که سالانه ده ها میلیون تن در سراسر جهان تولید می شود. فرآیند تجاری (کاتالیزورهای زیگلر- ناتا) که PE را به چنین موفقیتی رساند در دهه 1950 توسط دو دانشمند، کارل زیگلر از آلمان و جولیو ناتا از ایتالیا توسعه یافت. شرکت وزین پلاست با امکانات بروز و پیشرفته در سطح دنیا می تواند در این راستا شما را راهنمایی کند.

انواع پلی اتیلن

انواع مختلفی از اتیلن وجود دارد و هر کدام برای مجموعه ای متفاوت از برنامه ها مناسب است.

انواع پلی اتیلن انواع مختلفی از اتیلن وجود دارد و هر کدام برای مجموعه ای متفاوت از برنامه ها مناسب است. با چگالی بالا (HDPE) بسیار کریستالی است و اغلب در شرایط کاملاً متفاوت از پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) استفاده می شود. به عنوان مثال؛ LDPE به طور گسترده در بسته بندی های پلاستیکی مانند کیسه های مواد غذایی یا روکش پلاستیکی استفاده می شود.

در مقابل، HDPE کاربردهای متداولی در ساختمان دارد (به عنوان مثال؛ استفاده از آن در ساخت لوله های تخلیه). پلی اتیلن وزن مولکولی فوق العاده بالا (UHMW) در مواردی مانند دستگاه های پزشکی و جلیقه های ضد گلوله کاربردهای بالایی دارد. چندین ترکیب اصلی طبقه بندی می شود که رایج ترین آن ها شامل LDPE ، LLDPE ، HDPE و پلی پروپیلن با وزن مولکولی فوق العاده بالا است.

انواع دیگر شامل پلی اتیلن با چگالی متوسط (MDPE) ، با وزن مولکولی بسیار کم (ULMWPE یا PE-WAX) ، با وزن مولکولی بالا (HMWPE) ، پلی اتیلن متقاطع با چگالی بالا (HDXLPE) ، پیوند متقاطع پلی اتیلن (PEX یا XLPE) ، با چگالی بسیار پایین (VLDPE) و پلی اتیلن کلر دار (CPE). پلی اتیلن با چگالی پایین (LDPE) یک ماده بسیار انعطاف پذیر با خاصیت جریان منحصر به فرد است که آن را برای کیسه های خرید و سایر برنامه های فیلم پلاستیکی مناسب می کند. LDPE شکل پذیری بالایی دارد اما استحکام کششی کمی دارد، که در جهان واقعی با تمایل آن به کشش هنگام کشش مشهود است.

خطی کم چگالی (LLDPE) بسیار شبیه LDPE است، اما مزایای بیشتری را ارائه می دهد. به طور خاص، خواص LLDPE را می توان با تنظیم اجزای فرمول تغییر داد و فرآیند کلی تولید LLDPE معمولاً نسبت به LDPE انرژی کمتری مصرف می کند. پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) یک پلاستیک قوی و نسبتاً سفت با ساختار بسیار کریستالی است.

اغلب در پلاستیک برای کارتن شیر، مواد شوینده لباس، سطل زباله و تخته برش استفاده می شود. پلی اتیلن با وزن مولکولی فوق العاده بالا (UHMW) یک نسخه بسیار متراکم از پلی اتیلن است که وزن مولکولی آن معمولاً قدری بزرگتر از HDPE است. می توان آن را به نخ هایی با استحکام کششی چند برابر بیشتر از فولاد چرخاند و اغلب در جلیقه های ضد گلوله و سایر تجهیزات با عملکرد بالا گنجانده شده است.

کاربرد مواد پلی اتیلن

یک پلاستیک کالایی فوق العاده مفید است، به طور گسترده ای برای ساخت ظروف، عایق کابل سیم، لوله، روکش، و فیلم های مهندسی استفاده می شود. به ویژه در میان شرکت های طراحی محصول.

به دلیل تنوع انواع PE ، در طیف گسترده ای از برنامه ها گنجانده شده است. مگر این که برای کاربرد خاصی مورد نیاز باشد، ما معمولاً از پلی اتیلن به عنوان بخشی از فرآیند طراحی در Creative Mechanisms استفاده نمی کنیم.

برای برخی از پروژه ها، بخشی که در نهایت در PE تولید انبوه می شود را می توان با سایر مواد سازگارتر با نمونه های اولیه مانند ABS نمونه سازی کرد .


شرکت وزین پلاست با بیش از 20 سال سابقه در زمینه تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن، عرضه کننده محصولات مرغوب و دارای استاندارد جهانی می باشد.

همین حالا با کارشناسان فروش و پشتیبانی ارتباط بگیرید تا قیمت های روز شنبه 1403/02/01 را دریافت نمایید.


و اما نکاتی دیگر:
  1. انواع لوله های پلی اتیلن و اتصالات آنها از پلی اتیلن ها ساخته میشوند. برای مثال لوله هایی مثل لوله اسپیرال، لوله پلی اتیلن تک لایه، لوله های دو جداره، لوله کاروگیت و لوله های پنج لایه پلیمری از پلی اتیلن ساخته میشوند.
  2. پلی اتیلن برای ساخت انواع کیسه های بسته بندی و فیلم های محافظ مواد غذایی مورد استفاده قرار میگیرد.
  3. برای ساخت قطعات پلاستیکی در صنایع خودرو و لوازم خانگی مورد استفاده قرار میگیرند.
  4. مورد استفاده در ساخت انواع اسباب بازی ها و لوازم مربوط به کودکان
  5. برای ساخت انواع مخازن تصفیه بهداشتی فاضلاب و همچنین انواع سپتیک تانک از پلی اتیلن استفاده میشود.
  6. از پلی اتیلن برای ساخت انواع مخازن مواد شیمیایی و غذایی استفاده میشود.
  7. پلی اتیلن حتی در پزشکی نیز کاربرد دارد؛ از پلی اتیلن برای ساخت انواع ظروف آزمایشگاهی و ظروف مخصوص بازیافت و زباله استفاده میشود.

کاربرد پلی اتیلن در پزشکی

پلی اتیلن ها به دلیل داشتن خواصی مثل خزش پایین، خصوصیات فیزیکی و مکانیکی عالی، ضریب اصطکاک بالا، استحکام کششی بالا، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر سایش در پزشکی نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

پلی اتیلن گلیکول که یک ترکیب اتر است در پزشکی برای پاکسازی روده ها قبل از عمل و یا برای انجام کولونوسکوپی مورد استفاده قرار میگیرد.

پلی اتیلن گلیکول همچنین نوعی ملین برای بهبود یبوست است. این ماده به عنوان حلال در محصولات تزریقی دارویی مثل قطره چشمی استفاده میشود.

پلی اتیلن گلیکول کاربردهای دیگری نیز مثل استفاده در اسپرهای ترمیمی و ضد درد، تولید انواع قرنیه مصنوعی و لنزها و همچنین خمیر ساخت مفصل دارد.

از پلی اتیلن در دندان پزشکی به دلیل خواص مکانیکی، سازگاری با محیط زیست، شفافیت و سختی سطحی بالا برای ساخت انواع قطعات پزشکی و دندان مصنوعی استفاده میشود.

خواص پلی اتیلن

  1. یکی از مهم ترین خواص پلی اتیلن قابلیت بازیافت پذیری آن هاست زیرا جزو دسته ی مواد گرمانرم هستند؛ وقتی گرما تا نقطه ذوب آن ها بالا رفت، ذوب میشوند و سپس سرد میشوند و دوباره میتوان آن ها را ذوب کرد.
  2. خوشبختانه پلی اتیلن از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است و قیمت بالایی ندارد.
  3. پلی اتیلن ها شفاف هستند به همین دلیل برای تولید فیلم های پلیمری میتوان از آن ها استفاده کرد.
  4. محصولاتی که از پلی اتیلن ها ساخته میشوند بوی نامطبوع ندارند.
  5. پلی اتیلن ها در صنایع ساختمانی و کشاورزی بسیار پر کاربرد هستند زیرا عایق مناسب رطوبت و آب هستند.
  6. پلی اتیلن ها مقاومت شیمیایی بالایی دارند.
  7. پلی اتیلن ها دارای خواص الکتریکی مناسب هستند.

حال ویژگی ها و خصوصیات منحصربه‌فرد لوله‌های پلی‌اتیلنی را به تفصیل برای شما شرح می دهیم:

وزن اندک و سبک

تصالات و لوله‌های پلی‌اتیلنی از وزن بسیار کمی در مقایسه با سایر لوله‌ها مثل لوله‌های فولادی و بتنی،برخوردار هستند.این امر باعث ضده تا حمل‌ونقل و جابجایی لوله‌های پلی‌اتیلنی ساده‌تر باشد و همین طور نصب و بکار گیری آن نیز بسیار سهل تر است. مقاومت لوله‌های پلی‌اتیلن در مقابل دمای زیاد، مقاومت و استحکام این لوله­ها در مقابل انواع فشار ، ضربه و تنش های مختلف این امکان را فراهم می­کند که مصرف‌کننده با خیال آسوده‌تری آن­ها را حمل‌ونقل و کارگذاری کند.

مقاومت بالا در مقابل ضربات

از آنجایی که لوله‌های پلی‌اتیلنی در برابر ضربه مقاومت بالایی دارند دیگر نیازی به خریدن لوله‌های فشار بالا و خرید تجهیزات ضد ضربه وجود ندارد.این خصوصیت در پروژه‌های بزرگ باعث می­شود کار اجرای لوله‌ها با سهولت بیشتری انجام پذیرد و همین امر هزینه‌ها اجرایی را پایین می­آورد و این اطمینان در اجرا تا درصد بسیار زیادی ضایعات و خرابی‌ها را کاهش می‌دهد. همین موضوع نشان می‌دهد که چرا در سال های اخیر اکثر کارفرمایان ترجیح می­دهند از لوله‌های پلی‌اتیلن به جای لوله‌های بتنی و فولادی استفاده کنند.

مقاومت بالا در برابر فرسودگی و سایش

طبق آزمایش‌ها مشخص ‌شده که مواد تشکیل‌دهنده لوله‌های پلی‌اتیلنی در مقابل سایش مقاومت بالایی دارند. به همین دلیل استفاده از لوله‌های پلی‌اتیلنی برای جابجایی و انتقال مایعاتی که در خود مواد جامد را دارند، بسیار مناسب هستند.

مقاومت بالا در مقابل انواع مواد شیمیایی

مواد تشکیل‌دهنده پلی‌اتیلن علاوه بر غیر سمی بودن، در برابر انواع اسیدها و بازها و محلول­های شیمیایی مقاوم هستند و هیچ تأثیری نمی­پذیرند.همین ویژگی را اغلب به عنوان مهم‌ترین خصوصیت مثبت لوله پلی‌اتیلن در مقایسه با لوله‌های فولادی و بتنی، می­شمارند.

صیقلی بودن و زبری بسیار اندک

از آنجایی که سطح داخلی لوله‌ها و اتصالات پلی‌اتیلنی کاملاً صاف و صیقلی است، مواد مایع و سیالات در درون آن جریان بهتری دارند و همین موضوع باعث شدن که ضریب زبری آن حدود 0.07 در نظر گرفته شود که عدد بسیار ناچیزی می­باشد.

قابلیت اتصال سهل و راحت

لوله‌های پلی‌اتیلن به دو شکل کلافی و شاخه‌ای عرضه می­شوند، مدل کلافی آن در هزینه‌های اتصال صرفه‌جویی زیادی می­کند. نوع شاخه‌ای آن به اشکال مختلفی قابل اتصال به یکدیگر هستند که انواع آن از طریق شرکت های تولیدکننده به بازار عرضه می­شود.

خمش عالی و انعطاف‌پذیری بالا

لوله‌های ساخته‌شده از پلی‌اتیلن از درجه خمش بالایی برخوردار هستند.همین خصوصیت باعث سهولت در نصب کردن لوله‌های پلی‌اتیلن شده و نیاز به اتصال کمتر را موجب شده است. به دلیل اینکه لوله‌های پلی‌اتیلن ضریب خمش بالایی دارند می‌توانند جایگزین بسیار مناسبی برای اتصالات و اشکالات مربوط به اتصالات لوله‌ها باشند و خیلی از این مشکلات را به سهولت حل کنند. همینطور استفاده از آن­ها بسیار ارزان تر و سریع تر خواهد بود.

حلال پلی اتیلن

تولوئن، زایلین و سیکلو هگزان موادی هستند که پلی اتیلن در آن ها حل میشود.

لوله پلی اتیلن غلاف چیست؟

این لوله ها از مواد PE 100 RCplus ساخته شده اند، در برابر انبساط سریع مقاوم هستند و لوله هایی هستند که به همراه پوشش پلی اتیلن (PE) دارای یک پوشش محافظ اضافی هستند. لوله هایی از این قبیل ایمنی ساختمان را در مواردی افزایش می دهد، حتی زمانی که خود نصب کاملاً مطابق با مقررات ساخت و ساز انجام نشده است.

مزایای لوله پلی اتیلن غلاف
  1. صرفه جویی در کارهای ساختمانی – بستر ماسه ای مورد نیاز نیست.
  2. پوشش با مواد مختلف ساخته شده است که دوام لایه محافظ را افزایش می دهد – بسیار مقاوم در برابر سایش
  3. جداسازی ساده پوشش از لوله اصلی.

موارد کاربرد شامل

  1. مناطق نصب بیشتر مانند زمین سنگی
  2. حفاری تحت هدایت افقی زیرزمینی
  3. خط مجدد و پشت سر هم خط لوله
  4. پروژه هایی که در آن ها تکنولوژی لوله گذاری سریع مورد نیاز است
  5. استفاده در مناطق دارای خاک آلوده

پلی‌اتیلن یا پلی اتلین

احتمالاً برای شما هم پیش آمده باشد که پلی‌اتیلن یا پلی اتلین را دیده باشید و از خود بپرسید که کدام صحیح است؟ در واقع پلی‌اتیلن یا پلی اتن نام درست این ماده است. این ماده همان طور که گفته شد از خانواده گرما نرم‌ها می‌باشد که به وسیله فرایند پلیمریزاسیون به دست می­آید. این ماده دارای ساختار بسیار ساده‌ای است و در میان تمام پلیمرهای تجاری ساده‌ترین ساختار را دارد. اما در جاهایی نیز با نام پلی اتلین برخورد می­کنیم و از این نام برای جستجو استفاده می­شود.

پلی اتیلن در تهران

شرکت وزین پلاست با بیش از 20 سال سابقه در زمینه تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن از ابتدای فعالیت خود به تولید محصولات مرغوب و دارای استاندارد جهانی پرداخته است. شرکت وزین پلاست عرضه کننده تعداد زیادی از محصولات مورد نیاز این صنعت است. مشتریان محترم می توانند برای بهره مندی از خدمات ما با شماره تماس های زیر تماس حاصل فرمایند :
02166130280
02166140841
09128753518
و یا برای اطلاع از خدمات و ارتباط با ما می توانید به آدرس اینترنتی vazin-plast.com مراجعه نمایید
و همچنین برای دریافت خدمات حضوری می توانید به آدرس زیر مراجعه فرمایید
تهران آزادگان غرب به شرق بعد از ورودی فیروز بهرام خ شمس اباد ۲۰۰ متر داخل دست چپ خ قائم ال محمد کوی وحدت پلاک ۹

بیشترین سوالات پرسش شده توسط کاربران

پلی اتیلن برای چه مواردی استفاده می شود؟

مصارف اصلی آن در فیلم های بسته بندی، کیسه های زباله و مواد غذایی، مالچ کشاورزی، عایق سیم و کابل، بطری های فشاری، اسباب بازی ها و لوازم خانگی است.

آیا پلی اتیلن برای انسان سمی است؟

پلی اتیلن ترفتالات (PET یا PETE) و پلی اتیلن HD (HDPE) نه تنها برای محیط زیست ما مضر هستند، بلکه می توانند به طور بالقوه برای انسان نیز سمی باشند، اینها به عنوان پلاستیک های یک بار مصرف نیز شناخته می شوند و ممکن است در صورت قرار گرفتن در معرض UV شسته شوند. ، گرما و به مرور زمان از تجزیه طبیعی.

پلی اتیلن چه نوع ماده ای است؟

پلی اتیلن تا حد زیادی رایج ترین نوع پلاستیک مصرفی است و در بسیاری از مواد روزمره استفاده می شود. این یک محصول ترموپلاستیک است، به این معنی که میتوان آن را به یک مایع ذوب کرد و سپس دوباره به صورت جامد سرد کرد.