به علت نوسات، قیمت را تلفنی چک کنید

اتصالات پلی اتیلن

اتصالات پلی اتیلن - وزین پلاست

اتصالات پلی‌اتیلن گازی الکتروفیوژن

در روش الکتروفیوژن که به آن «جوش الکتریکی» نیز گفته می­شود،با استفاده از ابزاری بنام الکتروفیوژن جوشکاری اتصالات پلی‌اتیلن انجام می­شود. دستگاه الکتروفیوژن قطعاتی دارد که شبیه به لوله هستند و جنس آن­ها از پلی‌اتیلن است،از روی این لوله‌ها یک المنت حرارتی عبور می­­کند و دو سر این المنت به برق متصل می­شود و مقاومتی که به علت عبور جریان الکتریکی ایجاد می­شود باعث بوجود آمدن انرژی حرارتی شده که باعث ذوب شدن جداره پلی‌اتیلنی این وسیله می‌شود. علاوه بر این انرژی گرمایی به وجود آمده باعث ذوب شدن هر دو سر اتصال شده و این اتصال به شکل یک غلاف پلاستیکی در می‌آید.

بعد از آنکه اتصال خنک شد، گیره‌های دستگاه را باز می­کنیم، لازم به ذکر است که بهتر است پیش از آغاز کار محل اتصال را با سمباده مقداری صاف و تمیز کنیم و زائده‌ها را با مواد حلالی مثل «استون» یا «ایزوپروپانول»تمیز کاری کنیم تا تمام زبری های آن از بین برود.پیش از هر چیز باید برای ما مشخص باشد که می­خواهیم چه مقدار از لوله را به بخشی از اتصال تبدیل کنیم و با علامت‌گذاری آن این کار را انجام دهیم.الکتروفیوژن دارای ایمنی بسیار بالایی است و به همین دلیل به عنوان تنها شکل اتصال مورد تأیید استاندارد IGS برای اتصالات خطوط گاز، قرار گرفته است.

علاوه بر اینکه اتصال الکتروفیوژن بسیار ایمنی و امنیت بالایی دارد همچنین این شیوه اتصال بین دو لوله با قطرهای متفاوت و لوله‌های پلی‌اتیلنی با جنس و نوع مختلف را نیز ممکن می­کند. اتصالات پلی‌اتیلن مثل الکتروفیوژن سرعت بالایی دارد و باعث صرفه‌جویی در زمان می­شود.

بر اثر لرزش‌هایی مثل زلزله آسیبی نمی‌بیند و دارای مقاومت شیمیایی بالایی است، به همین دلیل منجر به کم شدن طول عمر سیستم لوله‌کشی نمی­شود.این نوع اتصال بر اثر گذشت زمان دچار فرسودگی و خوردگی نمی‌شود و در اندازه میکروسکوپی نیز بسیار یکنواخت است و همین خصوصیت باعث می‌شود که حتی ذره‌ای آب و نشتی گاز در این نوع اتصال بوجود نیاید.

نظافت و پاک‌سازی این نوع اتصال نیز به دلیل خصوصیت ویژه آن به نسبت انواع اتصالات دیگر بسیار سهل تر و سریع تر انجام می­شود. مقاومت و استحکام این نوع اتصال بسیار بالاست و در نتیجه حاصل این کار بسیار تمیز تر از سایر روش های اتصال لوله است. چنانچه می‌خواهید یک اتصال محکم و تمیز داشته باشید بایستی در زمان جوشکاری حرارت را به شکل یکنواخت در سراسر محل جوشکاری پخش‌کنید.به همین دلیل نیاز است که درجه حرارت را با دقت بسیاری کنترل کنید.

برای انجام جوشکاری به این روش دانستن چند نکته ضرورت دارد

برای انجام جوشکاری به این روش دانستن چند نکته ضرورت دارد.

اتصالات پلی‌اتیلن چیست؟

اتصالات پلی‌اتیلن طیف گسترده‌ای از اتصالات را در بر می­گیرد.اتصالات پلی‌اتیلن آن قدر بااهمیت و مهم است که برای طراحی کردن یک شبکه لوله‌کشی ضرورت تام دارد و بدون وجود این اتصالات شبکه لوله‌کشی ممکن نیست..

کلی‌ترین برداشت از عبارت «اتصالات» به معنای وجود یک قطعه است که چندین قطعه دیگر را به یکدیگر متصل می­کند و یک واحد یکدست را می­سازد. اتصالات از نوع اتصالات پلی‌اتیلن به عنوان یکی از راحت‌ترین و کاراترین اشکال اتصال برای ساختن خطوط انتقال انرژی و انواع لوله‌کشی در صنایع گوناگون است. اتصالات پلی‌اتیلنی معمولاً جهت عوض کردن مسیر ، تغییر دادن قطر، تغییر در اندازه و میزان «دبی عبوری» و در کل اتصال دادن لوله‌ها به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع اتصالات شامل انواعی چون اتصالات جوشی، پیچی، تزریقی،کوپلینگی، پلیمری و اتصالات الکتروفیوژن می­باشد.

لوله های پلی اتیلن نوعی از لوله های انعطاف پذیر هستند که از پلی اتیلن ساخته میشوند و بسیار کاربردی و با کیفیت هستند به خاطر ویژگی هایی مثل جریان پذیری فوق العاده، وزن پایین، مقاومت در برابر ضربه و سایش، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و اتصالات متنوع امروزه جایگزین مناسبی برای لوله های GRP, PVC و لوله های فلزی شده اند. لوله های پلی اتیلن در بسیاری از زمینه ها مورد استفاده قرار میگیرند که ما در این مطلب به این موضوع نمیپردازیم بلکه میخواهیم در مورد اتصالات پلی اتیلن بگوییم.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که از نوع اتصالات پلی‌اتیلنی استفاده می­شود، این است که در این شیوه، اتصال بسیار سریع صورت می‌گیرد و این ویژگی به عنوان یکی از نقاط قوت اتصالات پلی‌اتیلنی شناخته می­شود.علاوه بر سرعت و سهولت در اتصال، موارد دیگری نیز در افزایش محبوبیت اتصالات پلی‌اتیلنی وجود دارد که به شرح زیر می­باشد:

شرکت وزین پلاست با بیش از 20 سال سابقه در زمینه تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن، عرضه کننده محصولات مرغوب و دارای استاندارد جهانی می باشد.

همین حالا با کارشناسان فروش و پشتیبانی ارتباط بگیرید تا قیمت های روز پنجشنبه 1403/02/06 را دریافت نمایید.

کاتالوگ اتصالات پلی اتیلن

خطوط لوله پلی اتیلن در پروژه‌ ها‌ی مورد استفاده، نیاز به اتصالات پلی اتیلن دارند، که این اتصالات مورد نظر با توجه به نوع پروژه، متفاوت و متنوع خواهند بود. انتخاب این اتصالات، انتخاب مناسب و متناسب این اتصالات، مستلزم داشتن تجربه به همراه دانش است.

با توجه به گسترش روز افزون استفاده از اطلاعات الکترونیکی و نیز نیاز سنجی انجام شده از مشتریان، امروزه یکی از مهمترین برنامه ‌های واحد فنی مهندسی شرکت های سازنده تولید کاتالوگ ها و دستورالعمل های الکترونیکی به زبانهای مختلف می باشد.

بنابراین قبل از خرید اتصالات پلی اتیلن مورد نیاز خود، حتما به استفاده از این کاتالوگ ها بپردازید. به راحتی با سرچی ساده این اطلاعات در دسترس شما قرار می گیرند.

به طور کلی کاتالوگ های دیجیتال در فرمت PDF ساخته می شوند، از این رو جهت مشاهده کاتالوگ‌ ها نیاز به نرم ‌افزار Acrobat reader یا برنامه های مشابه دارید. اگر این نرم افزار ها را ندارید می توانید با سرچی ساده در اینترنت، دانلود و نصب نمائید.

آشنایی با لیست لوله و اتصالات پلی اتیلن و کاربرد آن ها

همانطور که گفتیم لوله های پلی اتیلن در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرند؛ یکی از کاربردهای این لوله ها استفاده در سیستم آبرسانی و آبیاری است اما این لوله ها به تنهایی نمی توانند یک شبکه آبرسانی را بسازند بلکه این اتصالات پلی اتیلن هستند که باید باشند تا یک سیستم آبیاری و آبرسانی تکمیل شود. اتصالات پلی اتیلن در انواع مختلف و با ابعاد متنوع ساخته میشوند و هر کدام از آن ها با توجه به اتصال مورد نظر مورد استفاده قرار میگیرند.

اتصالات پلی اتیلن به راحتی نصب میشوند، در برابر زنگ زدگی و مواد شیمیایی نیز مقاوم هستند.

انواع اتصالات پلی اتیلن

اتصال ماده

از این نوع اتصال در هر لوازمی که دارای رزوه ی نر باشند کاربرد دارد؛ از این نوع اتصال معمولا برای اتصال لوله به شیر آلات و فیلتر و یا هر لوازمی که رزوه ی آن ها نر است استفاده میشود.

رابط مساوی

از این اتصال برای متصل کردن لوله ها در مواقعی که لوله ها نیاز به تعمیر دارند و شما میخواهید یک تکه لوله را جایگزین کنید کاربرد دارند. یکی از ویژگی های رابط مساوی این است که بدون نگرانی از هر گونه نشتی میتوان از آن استفاده کرد.

رابط تبدیل

رابط تبدیل برای تغییر سایز لوله های آبرسانی مورد استفاده قرار میگیرد.

زانو مساوی

اتصال زانو برای مواقعی که لوله های انتقال نیاز به خم شدن دارند مورد استفاده قرار میگیرند رابط زانو کمک می کند

که لوله در هنگام پیچ ها دچار شکستگی نشود. اگرچه استفاده از رابط زانویی جریان درون لوله را با افت فشار مواجه می کند اما در استفاده از آن ها برای سیستم های آبیاری و آبرسانی ناگریز هستیم.

اتصال نر

اتصال نر برای هر لوازمی که رزوه ماده دارد مورد استفاده قرار میگیرند؛ کاربرد این اتصالات نیز مثل اتصالات ماده برای متصل کردن لوله ها به شیر آلات یا فیلتر است.

اتصال زانو ماده

اتصال زانو ماده برای قسمت هایی از لوله است که نیاز به خم شدن دارد و یک سر آن به لوله و یک سر آن به لوازمی که رزوه ی نر دارند متصل میشود.

سه راه ماده یا انشعاب

همانطور که از اسم این نوع اتصال پیداست برای انشعاب گرفتن از خط اصلی لوله نیاز به این نوع اتصال داریم؛ این نوع سراه یا انشعاب از پر کاربردترین اتصالات است. این نوع اتصال دارای رزوه ی ماده در خروجی و انشعاب است و به راحتی میتوان لوازمی که رزوه ی نر دارند را به آن متصل کرد.

زانو نر

عملکرد زانو نر نیز همانند زانو ماده است با این تفاوت که یک سر آن به لوله و سر دیگر آن برای اتصال به لوازم با رزوه ماده است.

سه راه مساوی

این نوع اتصال انشعاب و خروجی آن برای اتصال به لوله طراحی شده است.

سه راه نر

همانند اتصال سه راه ماده است با این تفاوت که انشعاب و خروجی آن دارای رزوه نر می باشد.

اتصال فلنچدار

مناسب ترین نوع اتصال برای قسمت هایی از لوله که تحت فشار است؛ در صورتی برای قسمت هایی که فشار در آن جا بالاست از اتصال معمولی استفاده شود ممکن است لوله بشکند یا نشتی داشته باشد.

درپوش انتهایی

این نوع اتصال برای انتهای سیستم و جلوگیری از عبور آب کاربرد دارد و لوله را مسدود می کند.

مغزی دنده ای

این اتصال کاربرد زیادی دارد زیرا به کمک آن میتوان رزوه ماده را به رزوه نر تغییر داد.

درپوش دنده ای

کاربرد این نوع اتصال برای بستن و مسدود کردن مجرای خروجی آب است.

تبدیل دنده ای

تبدیل دنده ای اتصالی برای تعویض سایز دنده های موجود در سیستم است.

رابط 16 میلی متر

سه راهی 16 میلی متر

زانو 16 میلی متر

اتصالات پلی‌اتیلن آب رسانی

اتصالات پلی‌اتیلن پیچی در سیستم های آبیاری تحت فشار قطره‌ای و بارانی و روش های آب رسانی مورد استفاده قرار می­گیرد. اتصالات پیچی شامل اجزایی می‌شوند که در زیر به آن­ها اشاره می‌کنیم:

  1. بدنه
  2. اسپلیت رینگ
  3. سرپیچ
  4. بوشینگ
  5. اورینگ

تولید اتصالات پیچی در انواع مختلف نر و مادگی و بعضاً فلنجدار انجام می­شود. آن­ها از جنس پلی‌اتیلن سخت ساخته‌شده‌اند که فشارهای بسیار زیادی(بالای 10 اتمسفر) را به راحتی تحمل می‌کنند.اتصالات پیچی جهت متصل کردن مستقیم لوله‌ها و قسمت‌هایی از لوله‌ها برای هماهنگی با اندازه‌های مختلف و همین طور برای مواردی چون تنظیم و با اندازه‌گیری جریان سیال استفاده می‌شوند.این نوع از اتصالات برای انواع مختلفی از لوله‌های پلی‌اتیلن نرم که قطر خارجی‌شان بین 20 تا 125 میلی متر است مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یکی از مهم‌ترین و تعیین‌کننده ترین ویژگی های این نوع از اتصالات در مقایسه با انواع دیگر اتصالات ، این است که با سرعت بسیار زیاد و بدون احتیاج به دستگاه جوش پلی‌اتیلن، اجرا می­شوند. و اگر دچار مشکل یا خرابی شوند با هزینه بسیار ناچیزی قابل تعویض هستند.

از دیگر خصوصیات آن­ها این است که اگر پروژه شما تغییر مکان دهد به راحتی می­توان اتصالات را از هم جدا کرد و در مکان دیگری آن­ها را دوباره سرهم‌بندی کرد.

اتصالات پلی اتیلن پیچی

اتصالات پلی اتیلن پیچی به انواعی ‌ای از لوله ‌ها اطلاق می ‌شود که نیازی به جوش دادن و جوشکاری ندارند و از طریق مادگی لوله ‌ها متصل می شوند. از این اتصالات به طور معمول و رایج، برای سیستم آبیاری و آبرسانی زمین‌ های کشاورزی استفاده می ‌شود.

تولید این لوله ‌ها به صورت تزریقی صورت می گیرد. کاربرد اتصالات پلی اتیلن پیچی در سیستم آبرسانی و قطره ‌ای تحت فشار است. طرز کار اتصالات پیچی پلی اتیلن تقریبا بسیار ساده و آسان است.

یکی از مزایای این اتصالات پیچی بر خلاف اتصالات جوشی، ویژگی استفاده چندین باره از آن ‌هاست؛ یعنی این اتصالات را می‌ توان پس از نصب در یک پروژه، پس از اتمام کار، دوباره جدا کرد و در جای دیگری از آن استفاده کرد.

اتصالات پیچی پلی اتیلن شامل بدنه، اسپلیت رینگ، سرپیچ، بوشینگ و اورینگ است. از این اتصالات پیچی برای اتصال لوله ‌ها استفاده می ‌شود.

این لوله‌ ها مقاومت زیادی در مقابل مواد شیمیایی، زنگ زدگی، شکستگی و ترک خوردگی ناشی از خوردگی، فشار، ساییدگی و ارتشاعات حاصل زلزله دارند. اتصالات پلی اتیلن در داخل و خارج دارای سطح صیقلی و صاف هستند.

هزینه ‌ی این اتصالات نسبتا پایین است و همانطور که گفته شد سرعت نصب و اجرای آسان بر خلاف اتصالات جوشی، از دیگر ویژگی‌ های مثبت این اتصالات است. به علاوه این اتصالات پیچی نیازی به دستگاه‎های سنگین در زمان نصب ندارند.

به طور کلی می ‌توانیم اتصالات پلی اتیلن را به سه نوع پیچی، جوشی و فشاری تقسیم کنیم. معمولا از اتصالات پیچی پلی اتیلن در پروژه ‌های کوچک استفاده می ‌شود. زیرا نیاز به استفاده از نیروی کار و دستگاه در هنگام نصب ندارند و به راحتی قابل کار و اجرا هستند.

برای جلوگیری از حرکت این اتصالات ، معمولا از اسپیلت استفاده می ‌شود. این اتصالات شامل موارد زیر است:

قبل از نصب و استفاده اتصالات پیچی پلی اتیلن ، باید به نکاتی توجه داشت. انتهای لوله ‏‌ها باید با دقت بالا تمیز شوند، پس از آن قطعات به ترتیب نصب شوند. پس از اطمینان از قرار گرفتن درست لوله ‌ها در جای مناسب خود، می‌ توان محکم کردن مهره‌ ها را شروع کرد.

به طور معمول افراد برای بستن اتصالات، از آچاری استفاده ‌می‌ کنند. اگر از آچاری استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که طول آچاری نباید از ۴۶ سانتی متر بیشتر باشد، تا باعث آسیب دیدن بدنه اتصالات نشود.

همانطور که ذکر شد اتصالات پیچی پلی اتیلن مزایا و ویژگی های زیادی دارند که موجب استفاده بسیار از آن‌ها شده ‌است. این مطلب درست است که اتصالات جوشی نسبت به اتصالات پیچی هزینه‌ی کم ‌تری دارند؛ اما باید توجه داشت که اتصالات پیچی پلی اتیلن به دلیل آسانی و عدم نیاز به دستگاه و نیروی کار در هنگام نصب، به صرفه ‌تر هستند.

اتصالات پلی‌اتیلن تزریقی

چنانچه بخواهیم از اتصالات پلی‌اتیلن تزریقی استفاده کنیم، بایستی از ماده‌ای بنام Injection Moulding استفاده شود. در اتصال نوع تزریقی، اولین قدم این است که قالب اتصال ساخته شود و پس از آن با استفاده از ماشین‌آلات ،به داخل آن پلاستیک تزریق می­شود و به این روش اتصال مورد نظر بوجود می‌آید. اتصالات تزریقی به علت ساختار و بافت یکدستشان،مقاومت و پایداری بسیار بالایی دارند و از آنجایی که به شکل قالبی ساخته می­شوند، اندازه‌هایشان یکسان است.

انواع اتصالات تزریقی پلی‌اتیلن عبارت‌اند از:
  1. سه راهی‌ها
  2. تبدیل‌ها
  3. زانویی 45 درجه و 90 درجه
  4. درپوش‌ها
  5. گپ‌ها
  6. رابط های فلنجی
  7. انشعاب‌ها و…

به دلیل اینکه این نوع از سازه‌ها با بهره‌گیری از قالب بوجود می‌آیند، ساختن آن برای پروژه‌های سنگین بسیار آسان‌تر است و برای اتصالشان می‌توان از جوشکاری نیز استفاده کرد. از دیگر مزایایی که این نوع اتصالات دارند پایین بودن هزینه نصب و بهره‌برداری، استحکام و مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار، مقاومت در برابر مواد شیمیایی ، ارتعاشاتی چون زلزله و… می‌باشد.

شرکت وزین پلاست با بیش از 20 سال سابقه در زمینه تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن، عرضه کننده محصولات مرغوب و دارای استاندارد جهانی می باشد.

همین حالا با کارشناسان فروش و پشتیبانی ارتباط بگیرید تا قیمت های روز پنجشنبه 1403/02/06 را دریافت نمایید.

اتصال پلی‌اتیلن به پی وی سی

اتصال پلی‌اتیلن به لوله‌های PVC و UPVC را اصطلاحاً اتصالات پلیمری می‌گویند.
این نوع اتصالات انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارند و به همین جهت کمتر دچار شکستگی می‌شوند. به دلیل قابلیت انعطاف‌پذیری زیاد زمانی که این اتصالات درون خاک قرار می­گیرند در برابر فشار و تنش مقاومت زیادی خواهند داشت و به همین جهت از ضریب ایمنی بالاتری برخوردارند.
بر اساس تخمین کارشناسان طول عمر اتصالات پلیمری در مقایسه با سایر انواع اتصالات بالاتر بوده و چیزی حدود 50 تا 100 سال می­باشد.
هزینه نگهداری و تعمیر این نوع اتصالات نیز در مقایسه با اتصالات فلزی بسیار کمتر است و استفاده از آن مقرون و به صرفه‌تر می­باشد.
از دیگر ویژگی های اتصالات پلیمری قابلیت بازیافت پذیری آن (حتی تا 100 درصد ) است که باعث هماهنگی با محیط‌زیست و عدم آسیب‌رسانی به آن می­شوند.
از دیگر مزیت های اتصالات پلیمری کمتر کردن افت فشار، در سیستم لوله‌کشی، قابلیت ذخیره انرژی، نصب بسیار سهل و آسان، وزن ناچیز و آب بندی بسیار قوی آن­ها است.
این خصوصیات منحصربه‌فرد باعث کاربرد روزافزون از اتصالات پلیمری در سیستم های لوله‌کشی و فاضلاب شهری و همین طور تأسیسات آب رسانی شده است. گفتنی است که برخی از لوله‌های پلیمری در دمای بالا نرم شده و تغییر شکل داده و دفرمه می­شوند و این یکی از معایب مهم اتصالات پلیمری است، به همین جهت بسیاری از تولیدکنندگان تلاش کرده‌اند تا با تغییر ساختار شیمیایی این نوع لوله‌ها ، مقاومتشان را در برابر حرارت بالاتر ببرند اما این کار از سوی دیگر باعث افت مقاومت لوله در برابر ضربه و مقاومت کششی آن­ها می­شود.

خرید عمده اتصالات پلی‌اتیلن

در خرید عمده اتصالات پلی‌اتیلن نوع، اندازه و کیفیت این نوع اتصالات در قیمت نهایی آن­ها تأثیر دارد. این محصولات شامل موارد زیر می­شوند

قیمت این اتصالات در بازار به عوامل مختلفی بستگی دارد. که کیفیت محصول در اینجا حرف اول را میزند. فروش عمده انواع اتصالات پلی‌اتیلنی باید از طریق معتبرترین مراکز خرید و فروش انجام گیرد. این نوع خرید به دو صورت آنلاین و حضوری انجام می­شود،خرید عمده لوله‌های پلی‌اتیلن در بازار ایران باعث می­شود که کاهش قیمت مناسبی را داشته باشید و این امر باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما خواهد شد.

اتصالات پلی اتیلن در تهران

شرکت وزین پلاست با بیش از 20 سال سابقه در زمینه تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن از ابتدای فعالیت خود به تولید محصولات مرغوب و دارای استاندارد جهانی پرداخته است. شرکت وزین پلاست عرضه کننده تعداد زیادی از محصولات مورد نیاز این صنعت است. مشتریان محترم می توانند برای بهره مندی از خدمات ما با شماره تماس های زیر تماس حاصل فرمایند :
02166130280
02166140841
09128753518
و یا برای اطلاع از خدمات و ارتباط با ما می توانید به آدرس اینترنتی vazin-plast.com مراجعه نمایید
و همچنین برای دریافت خدمات حضوری می توانید به آدرس زیر مراجعه فرمایید
تهران آزادگان غرب به شرق بعد از ورودی فیروز بهرام خ شمس اباد ۲۰۰ متر داخل دست چپ خ قائم ال محمد کوی وحدت پلاک ۹